İlahiyat Fakültesi Prof.Dr. Mustafa Aykaç Konferans Salonunda 2025-2026 eğitim öğretim yılı Zorunlu Arapça Hazırlık sınıfında öğrenim görecek öğrencilerimize yönelik 01.10.2025 tarihinde bir Oryantasyon Programı, gerçekleştirildi.
Program, Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Mustafa Canlı'nın açılış konuşmasıyla başladı. Dekanımız konuşmasında, bir ilahiyat fakültesi öğrencisi olmanın taşıdığı önem ve sorumluluğa, İlahiyat Fakültelerinin tarihsel serüvenine ve geldiği noktaya değinirken, öğrencilerin motivasyonunu artırmaya yönelik şu ifadelere yer verdi:
“Geleceğinizi inşa etmek için büyük idealler peşinde koşun! Hayallerinizi belirleyin ve onları gerçekleştirmek için net hedefler koyun. Attığınız her adım, sizi ilim yolunda daha ileriye taşıyacaktır. Bu yolda sabırla ve azimle çalışmaktan çekinmeyin; çünkü sizlerin çabası hem bu dünyada hem de ahirette size açılacak kapıların anahtarı olacaktır. Kendinizi geliştirin, her anı öğrenmek için bir fırsat olarak görün. Unutmayın, başarıya giden yol, sizin gayretlerinizle şekillenecektir.”
Dekanımız Canlı, konuşmasını üniversitemizin öğrencilere sunduğu imkanlar, iletişim süreçleri ve fakülte işleyişi hakkında bilgiler vererek tamamladı.
Ardından, Fakülte Sekreterimiz Ertuğrul Ceylan, öğrencilerimizin kampüs yaşamına uyum sağlamaları için bina tanıtımı, idari birimler, sağlık, beslenme, barınma, ulaşım ve sosyo-kültürel etkinliklere erişim yolları hakkında detaylı bir sunum yaptı.
Program, Zorunlu Arapça Hazırlık Sınıfı hocalarımızdan Öğr. Gör. Lokman Yılmaz söz alarak Arapça Muhadese (Konuşma) dersinin önemine dikkat çekti:
“Arapça Muhadese dersi, bir dili etkin bir şekilde öğrenmenin en temel unsurlarından biridir. Dil öğrenme sürecinde, teorik bilgi kadar pratik kullanım da büyük önem taşır. Muhadese dersleri, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını gerçek hayat durumlarına uygulayabilmeleri, kelime dağarcığını genişletmeleri ve anlık düşünme yetilerini geliştirmeleri için önemli bir fırsat sunar. Dil, sadece metinlerde kalmadığında, konuşmalarla canlılık kazandığında tam anlamıyla öğrenilmiş olur.”
Hazırlık Sınıfı hocalarımızdan Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Can ise gramer (nahiv) dersinin ehemmiyetini şu sözlerle vurguladı:
“Gramer (nahiv) dersi, Arap dili eğitiminin temel taşlarından biridir. Nahiv, bir cümlenin doğru bir şekilde nasıl kurulacağını ve kelimeler arasındaki irtibatı öğretir. Arapçanın zengin ve karmaşık yapısını kavrayabilmek, dilin anlam derinliklerine ulaşabilmek için gramer bilgisi şarttır. İster Kur'an ve hadis metinlerini çözümlemek ister edebi eserleri anlamlandırmak olsun, sağlam bir nahiv temeli vazgeçilmezdir.”
Kur’ân-ı Kerim Okuma ve Kıraat Ana Bilim Dalı Öğr. Gör. Adem TAŞ, hazırlık sınıflarında Kur’an-ı Kerim öğretiminin önemine değinerek şunları söyledi:
“Arapça hazırlık sınıfında Kur'an öğretimi, dil eğitiminin en önemli unsurlarından biridir. Kur'an, Arap dili ve edebiyatının zirve metinlerinden biri olup, dilin en saf ve incelikli kullanımlarını içerir. Kur'an'ı anlamak ve yorumlamak, sadece dilsel bir beceri değil, aynı zamanda dini metinlerin derinliğine nüfuz edebilmek için de gereklidir.”
Hazırlık sınıfı hocalarımızdan Öğr. Gör. Ahmet Hilmi Taşçı da hazırlık sınıfı eğitiminin bütünsel önemine işaret etti:
“Hazırlık sınıfı dersleri, bir öğrencinin dil öğrenme sürecindeki en kritik aşamalardan biridir. Bu dersler, dilin temellerini sağlamlaştırarak ileri seviyedeki akademik ve mesleki çalışmaların zeminini oluşturur. Dil bilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin dengeli bir şekilde öğretilmesi, öğrencinin dili anlama ve etkili kullanma yetkinliğini geliştirir.”
Programda ayrıca, geçen yaz dil eğitimi için Ürdün'e giden mezun öğrencilerimizden Fatıma Betül Turgut, Arapça öğrenim süreçlerine dair deneyimlerini paylaşarak hazırlık sınıfı öğrencilerine motive edici bir sunum gerçekleştirdiler.
Programın son bölümünde, öğrencilerimizin soruları cevaplandı. Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Mustafa Canlı'nın öğrencilerimize başarılar dileyerek yaptığı kapanış konuşmasıyla, 2025-2026 akademik yılı Arapça Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Programı sona erdi.
uyum oryantasyon